м.Чернівці

просп. Незалежності 96,
офіс 502

Реєстрація ПН/РК при зміні директора. Які дії?

Зміна директора підприємства може ускладнити процес підписання та реєстрації податкових накладних (ПН).

 

🔎 Розглянемо варіанти, як діяти в різних ситуаціях, щоб забезпечити безперервність документообігу в програмі M.E.Doc.

Зміна директора, бухгалтер/співробітник залишається на посаді

 

  • Зареєструвати всі податкові накладні (ПН) та розрахунки коригування (РК), виписані до дати зміни директора, Директором 1.
  • Новий директор (Директор 2) отримує кваліфікований електронний підпис (КЕП).
  • Директор 2 підписує всі ПН та РК, складені починаючи з терміну його перебування на посаді..

! У разі наявності співробітника з КЕП (не зареєстрованого в ДПС до зміни директора):

  • Директор 2 надсилає до ДПС Повідомлення J/F1391104 з даними про цей сертифікат (тип підпису — “Підпис податкових накладних”).

В такому разі бухгалтер/ співробітник зможе підписувати ПН за період до зміни керівництва, починаючи з дати дії його сертифіката.

 

Зміна і директора, і бухгалтера одночасно

 

Важливо! Зареєструвати всі податкові накладні (ПН) та розрахунки коригування (РК), складені до дати звільнення Директора 1 та Бухгалтера 1.

  • В ЄДР вносяться зміни про призначення Директора 2 та Бухгалтера 2 та вони отримують кваліфіковані електронні підписи.
  • Директор набуває статусу суб’єкта електронного документообігу (ЕДО) шляхом подання до ДПС першого електронного документа, наприклад, Повідомлення J/F1391104 для реєстрації сертифіката Бухгалтера 2.

! Реєстрація  ПН/ РК, складених раніше новими посадовими особами неможлива через відсутність прав підпису на той момент. Дані питання вирішуються в судовому порядку.

 

Розрив в часі між звільненням попереднього та призначенням нового директора

 

Важливо! Зареєструвати всі податкові накладні (ПН) та розрахунки коригування (РК), складені до дати звільнення Директора 1.

  • У день призначення на посаду Директор 2 отримує КЕП.
  • Шляхом подання першого електронного документа до ДПС (наприклад, Повідомлення J/F1391104) набуває статусу суб’єкта ЕДО.
  • Директор 2 має право підписувати ПН та РК, складені з дня прийняття на посаду.

Реєстрація цих ПН неможлива через відсутність уповноважених осіб з правом підпису на цей період. Для вирішення питання реєстрації цих ПН варто звертатися до суду.

Рекомендуємо

Після зміни директора новий керівник повинен подати Повідомлення J/F1391104, вказавши “старого” підписанта (співробітника). Це дозволить уникнути перерв у можливості реєстрації ПН.

 

Наявність бухгалтера з правом підпису під час відсутності директора

 

  • Новий директор після призначення отримує КЕП, оновлює дані в M.E.Doc та надсилає до ДПС Повідомлення J(F)1391104, підтверджуючи право підпису бухгалтера.
  • Бухгалтер може підписувати та реєструвати ПН, складені до призначення нового директора.

 

Рекомендації:

📌 Своєчасно реєструйте ПН/РК

Перед звільненням директора/ бухгалтера слід перевірити підписання та реєстрацію документів, в т. ч. ПН/РК, які було виписано/складено до дати звільнення.

📌 Розширюйте коло підписантів:

Слід надавати право підпису ПН не лише директору, а й іншим посадовим особам, наприклад, бухгалтеру. Це забезпечить безперервність процесу реєстрації ПН під час кадрових змін.

📌 Своєчасно генеруйте КЕП:

Новопризначені посадові особи повинні отримати КЕП у день призначення, щоб мати можливість негайно виконувати свої обов’язки.

📌 Оперативно інформуйте ДПС:

Своєчасне подання Повідомлення J(F)1391104 до ДПС про нових підписантів забезпечить актуальність даних та уникнення затримок у реєстрації ПН.